Łączna liczba wyświetleń

Warto kupić!


foto

Fuji Nevada


Przedstawiciel: Pro Bike, tel. (0-75) 752-49-93,www.fuji.plwww.fujibikes.com
Sugerowana cena detaliczna: 1455 zł 
Rozmiary ram: 15", 17", 19", 20.5", 22"
Rama: aluminium Fuji Altair 1
Geometria: rozmiar testowany 19" - 485 mm
Baza kół: 1060 mm, długość tylnego widelca: 420 mm
Długość górnej rury: 570 mm, wysokość osi suportu: 305 mm
Kąt główki ramy: 70°, kąt rury podsiodłowej: 72.5°
Masa kompletnego roweru: 14 200 g
Masa przedniego koła: 1950 g, masa tylnego koła: 
2510 g
Przedni amortyzator: SR Suntour XC-60 (skok 75 mm)
Przód - piasta: Fuji ATB
obręcz: Alexrims ID19
opona: WTB Veloci Raptor 2.1F
Tył - piasta: Fuji ATB
obręcz: Alexrims ID19
opona: WTB Veloci Raptor 2.1R
Korby: Truvativ ISOflow 42-32-22T
Kaseta: SRAM PG-850 (11-28T)
Łańcuch: KMC Z72
Przerzutka przód: Shimano Acera
Przerzutka tył: Shimano Alivio
Manetki: Shimano Acera ST-EF35-8
Klamki: Shimano Acera ST-EF35-8
Szczęki: Promax 
Łożyska sterów: Ritchey
Wspornik kierownicy: Fuji
Kierownica: Fuji
Wspornik siodełka: Fuji
Siodełko: Fuji
Pedały: Wellgo LU-C25
Rogi: -
Rama
Rama Fuji należy do konstrukcji sprawiających wizualnie wrażenie lekkiej. Jest po prostu zespawana, podobnie jak Marin, z węższych rurek. Rurki mają przekrój okręgu, z wyjątkiem dolnej rury o kształcie spłaszczonego rombu. Standardowe wzmocnienie główki ramy, miejsce na tarczówkę z tyłu, wzmocnienie pod siodełkiem. Niestandardowe łączenie górnych rurek tylnego widelca z rurą podsiodłową, poprzez dodatkowo wspawany owalny element.
Amortyzator
Zamontowany tutaj widelec Suntour XC60 oferuje 75 mm skoku. Działa dzięki sprężynom. Dolne golenie złączone są jako monolit, oczywiście z aluminium. Regulacja napięcia wstępnego.
Napęd
Niestety to mieszanka producentów KMC, Shimano, SRAMram i Truvativ. Preferujemy jednak napędy w miarę jednorodne, to one dają gwarancję kulturalnej pracy całości, dobrze, że najwyższa grupowo jest tylna przerzutka. Na plus można zaliczyć wymienialność koronek w korbach Truvativ. Na minus - brak miękkich przełożeń, bo największy tryb w kasecie ma tylko 28 zębów.
fotoPozostałe komponenty
Obręcze Alexrims, stery Ritchey czy opony WTB -- to znane marki i te produkty powinny być źródłem zadowolenia użytkowników. Rurki w postaci kierownicy i wsporników posiadają logo Fuji. Podobnie piasty. Niewiele można powiedzieć o tych komponentach, ale na plus należy zapisać, że producent postarał się żeby rower nie posiadał komponentów nieznanego pochodzenia.
Podsumowanie
Poprawnie skonstruowana rama z wszystkimi wymaganymi obecnie szczegółami. Komponenty, do których przyznają się producenci. Brak fajerwerków. Jedyne zastrzeżenia można mieć do napędu. Niewątpliwe duże plusy za ramę w pięciu rozmiarach (15-22') i najniższą cenę, spośród prezentowanych rowerów.
Plusy:
+ rama w pięciu rozmiarach od 15 do 22 cali,
+ wymienne koronki w korbie,
+ cena.


fotoHasa Comp 6.0

Przedstawiciel: DETAL-MET, tel. (0-54) 235-55-48,www.hasabike.com.pl
Sugerowana cena detaliczna: 1569 zł
Rozmiary ram: 16", 18", 20"
Rama: aluminium 6061
Geometria: rozmiar testowany: 18" - 465 mm
Baza kół: 1090 mm, długość tylnego widelca: 430 mm
Długość górnej rury: 580 mm, wysokość osi suportu: 310 mm
Kąt główki ramy: 68°, kąt rury podsiodłowej: 72°
Masa kompletnego roweru: 13 350 g
Masa przedniego koła: 1890 g, masa tylnego koła: 2480 g
Przedni amortyzator: Mozo Vibe R (skok 83 mm)
Przód - piasta: Hasa
obręcz: Wainmann ZAC 2000
opona: Kenda Klawn XT F 1.95
Tył - piasta: Hasa
obręcz: Wainmann ZAC 2000
opona: Kenda Klawn XT 1.95
Korby: Suntour XCC-302PBG 42-32-22T
Kaseta: Suntour PF-46 (12-32T)
Łańcuch: Shimano IG31
Przerzutka przód: Shimano FD-MC17
Przerzutka tył: Shimano Acera
Manetki: Shimano Altus ST-EF29-8
Klamki: Shimano Altus ST-EF35-8
Szczęki: Apse
Łożyska sterów: Hasa (zintegrowane)
Wspornik kierownicy: Hasa
Kierownica: Hasa
Wspornik siodełka: Hasa
Siodełko: Vapor
Pedały: brak marki
Rogi: -Rama
Z wyglądu niezwykle egzotyczna. Sprawia wrażenie mocnej konstrukcji. Rury o dużej średnicy (dolna rura ma średnicę 51 mm), potężna główka z dużą ilością wzmocnień (zintegrowane stery). Ale największe wrażenie robi mufa. Dolna rura ramy razem z rurą podsiodłową łączą się z kratownicą, w której dopiero ulokowano gniazdo suportu. Uwagę zwraca mały kąt główki - 68°. Otwory na hamulec tarczowy i gniazda na przewód.
fotoAmortyzator
"Odmieniec" jak rama, mało u nas znany Mozo Vibe R. Robi wrażenie "twardziela". W przeciwieństwie do innych konstrukcji, tutaj podkowa znajduje się dokładnie pośrodku i jest szeroka na grubość goleni. Producent twierdzi, że zwiększa to aż o 600% sztywność konstrukcji. Ale za cieniutkie golenie górne (25.4 mm) z hi-tenu otrzymuje od nas minus. Poza tym 83 mm skoku, aluminium, sprężyny, regulacja napięcia wstępnego.
Napęd
Też mieszanka, ale tylko dwóch firm Suntour i Shimano. Oparta głównie na grupie Acera. Przednia przerzutka to model aż z 1997 roku. Szkoda, że nie zdecydowano się na kasetę Shimano, wybierając Suntour'a, na szczęście ma ona rozstaw 12-32.
Pozostałe komponenty
Reszta komponentów, w większości firmowana marką Hasa wydaje się być odpowiednia do tego roweru. Dobre wrażenie sprawiają koła zaplecione w "słoneczko" na aerodynamicznych szprychach "obute" w opony Kendy o wyraźnym, terenowym bieżniku. Na minus szczęki hamulców, nie wzbudzają naszego zaufania. Cieszą linki i pancerze Jagwire.
fotoPodsumowanie
Wygląda na rower do cięższego użytkowania (masywna rama). W miarę jednorodnie skomponowany osprzęt, rażą trochę hamulce. Widelec też sprytnie skrywa tajemnice o tym, że należy do tanich sprzętów. Wzmocnienia ramy zachęcają do rozbudowy np. w stronę roweru do ostrej jazdy w dół, ale martwi nas nieco kąt główki ramy. Po wstawieniu widelca o skoku 100 mm lub więcej zrobi się z Hasy rower zwrotny jak tankowiec.
Plusy:
+ ładne i budzące zaufanie koła,
+ rama robiąca wrażenie mocnej.
foto

Kelly's Salamander


(na zdjęciu dopisać wersje kolorystyczne: pomarańczowy i srebrny)
Przedstawiciel: Kelly's, tel. (0-71) 318-88-77,www.kellys.pl
Sugerowana cena detaliczna: 1699 zł
Rozmiary ram: 17.5", 19.5", 21.5"
Rama: aluminium
Geometria: rozmiar testowany: 19.5" - 495 mm
Baza kół: 1055 mm, długość tylnego widelca: 435 mm
Długość górnej rury: 585 mm, wysokość osi suportu: 290 mm
Kąt główki ramy: 71°, kąt rury podsiodłowej: 73°
Masa kompletnego roweru: 13 900 g
Masa przedniego koła: 2030 g, masa tylnego koła: 2630 g
Przedni amortyzator: RST Gila T4 (skok 89 mm)
Przód - piasta: Shimano HB-RM40
obręcz: Kelly's Razor Blade
opona: Kelly's Cobra 1.95'
Tył - piasta: Shimano FH-RM40
obręcz: Kelly's Razor Blade
opona: Kelly's Cobra 1.95'
Korby: Shimano TS52 42-32-22T
Kaseta: Shimano CS-HG50-8 (11-30T)
Łańcuch: KMC Z72
Przerzutka przód: Shimano Alivio
Przerzutka tył: Shimano Deore
Manetki: Shimano Alivio
Klamki: Tektro 351A
Szczęki: Tektro 832AL
Łożyska sterów: VP (zintegrowane)
Wspornik kierownicy: UNO Ultralite
Kierownica: Kalloy
Wspornik siodełka: Kalloy
Siodełko: Kelly's
Pedały: brak marki
Rogi: Kalloy UNO 3D LiteRama
Rama znana z poprzedniego sezonu. Standardowa konstrukcja z alu 7005. Nie trzeba się zastanawiać czy się sprawdzi, one już się sprawdziły, co potwierdza ilość ram Kellysa na maratonach. Dwie wersje kolorystyczne: pomarańczowa i srebrna. Ładnie położony lakier. Główka przystosowana do sterów zintegrowanych. Możliwość założenia tarczówki.
fotoAmortyzator
W Kellys'ie zastosowano widelec RST Capa T4. Skok 76 mm, medium ściskane to sprężyna + elastomer. Możliwość regulacji naprężenia wstępnego. Dzięki zastosowaniu monolitycznej konstrukcji zwiększono sztywność widelca.
Napęd
Przednia przerzutka i manetki Alivio, odpowiadająca im klasą ciasno zestopniowana kaseta. Dobra na wyścigi, nieco gorsza w turystyce. Tylna przerzutka o jeszcze jedną klasę wyżej -- Deore. To robi wrażenie. Zastosowano pozagrupowe, ale Shimanowskie korby co gwarantuje płynną zmianę biegów z przodu.
Pozostałe komponenty
Brak tu miejsca na sprzęt nieznanego pochodzenia! Hamulce Tektro (klamki + szczęki) -- w tym modulator siły na przednim hamulcu, zbierające dobre opinie komponenty Kalloy i koła oparte na piastach Acera. Opony typu semi-slick Kellys Cobra dobrze się sprawdzą tylko w dobrych warunkach, w trudniejszy teren raczej trzeba będzie pomyśleć o oponach z wyraźniejszym bieżnikiem.
Podsumowanie
Rower złożony z rozmysłem. Brak niepewnych rozwiązań, sprawdzona konstrukcja, znane komponenty. Spełniający wszystkie wymogi stawiane obecnie rowerom MTB. Semislicki będą niestety potrzebować ""wsparcia"" drugiego kompletu opon z większym bieżnikiem. Brawa za tylną przerzutkę Deore, cieszy osłona na łańcuch.
Plusy:
+ tylna przerzutka Deore,
+ osłona łańcucha,
+ dwie wersje kolorystyczne.
foto

Leader Fox Classic


Przedstawiciel: Amigo Bike, (0-32) 226-13-84,www.leaderfox.pl
Sugerowana cena detaliczna: 1799 zł
Rozmiary ram: 18", 20", 22"
Rama: aluminium 7005
Geometria: rozmiar testowany: 18"- 470 mm
Baza kół: 1050 mm, długość tylnego widelca: 425 mm
Długość górnej rury: 585 mm, wysokość osi suportu: 300 mm
Kąt główki ramy: 72°, kąt rury podsiodłowej: 73°Masa kompletnego roweru: 13 700 g
Masa przedniego koła: 2150 g, masa tylnego koła: 2780 g
Przedni amortyzator: RST Gila T4 (skok 89 mm)
Przód - piasta: Shimano HB-MC12
obręcz: Weinmann DA17
opona: Kenda K-901 2.1F
Tył - piasta: Shimano HB-MC18
obręcz: Weinmann DA17
opona: Kenda K-902 2.1R
Korby: Shimano Acera FC-M340 42-32-22T
Kaseta: Shimano CS-HG50-8 (11-30T)
Łańcuch: KMC Z82
Przerzutka przód: Shimano Acera
Przerzutka tył: Shimano Acera
Manetki: Shimano Acera ST-EF35-8
Klamki: Shimano Acera ST-EF35-8
Szczęki: Tektro 847
Łożyska sterów: VP A45AC (zintegrowane)
Wspornik kierownicy: Zoom
Kierownica: Zoom
Wspornik siodełka: ZOOM SP-56
Siodełko: Velo Plush
Pedały: VP-515A
Rogi: Zoom
Rama
Rama niczym szczególnym się nie wyróżnia, i dobrze. Nie ma sensu wymyślać koła od nowa. Normalna rama, do normalnej jazdy. Z tyłu ma miejsce na hamulec tarczowy, z przodu na stery zintegrowane. Jedynym ""udziwnieniem"" są ""s-stay'e"" górnych i dolnych rur tylnego widelca (ma to wzmocnić sztywność tej części ramy). Nie jesteśmy w stanie ocenić, w jakim stopniu sztywność zwiększa się w kierunku poziomym, a w jakim w pionowym (w pionie rama powinna pracować, tłumiąc w pewnym stopniu nierówności).
fotoAmortyzator
Tak jak w Kellys'ie i Wheelerze widelec to RST Capa T4. Standardowy na dzień dzisiejszy skok, ugięcie zapewnia sprężyna z elastomerem. Monolityczna konstrukcja zwiększa sztywność widelca. Pokrętło regulacji naprężenia wstępnego.
Napęd
Konstruktorzy nie kombinowali (chwała im za to) i napęd to pełna grupa Acera. Ale znów poza łańcuchem, tu po raz kolejny pojawił się produkt KMC, ale o model wyższy niż ten w Fuji i Kelly'sie. Podobnie jak w Kelly'sie sportowa kaseta z rozstawem 11-30 może okazać się w turystyce za "twarda" (brak koronki 32). Za to korby dają możliwość wymiany koronek.
Pozostałe komponenty
Koła złożone na piastach z bodaj najwyższej grupy stosowanej w tej klasie rowerów -- Alivio. Niestety są najcięższe spośród testowanych rowerów (różnica prawie 700 g w stosunku do kół Marina). Prawdopodobnie "dzięki" terenowym oponom Kenda. Reszta to znane komponenty Zoom, siodełko Velo Plush, stery VP. Do tego szczęki hamulcowe Tektro. W pełni markowy osprzęt.
Podsumowanie
Rama bez mniej lub bardziej potrzebnych udziwnień, markowe komponenty, w tym jednorodny (poza łańcuchem) napęd i koła na piastach Alivio. Użytkownicy na pewno docenią rogi, które są niezbędnym elementem roweru z prostą kierownicą.
Plusy:
+ prawie w 100% napęd Shimano,
+ piasty Alivio.
foto

Marin Hawk Hill


Przedstawiciel: Bikershop, tel. (0-12) 423-32-62,www.bikershop.plwww.marinbikes.com
Sugerowana cena detaliczna: 2290 zł
Rozmiary ram: 13", 15", 17", 18.5", 20"
Rama: aluminium 7005 triple butted
Geometria: rozmiar testowany: 17" - 430 mm
Baza kół: 1055 mm, długość tylnego widelca: 430 mm
Długość górnej rury: 575 mm, wysokość osi suportu: 295 mm
Kąt główki ramy: 71°, kąt rury podsiodłowej: 73°Masa kompletnego roweru: 12 600 g
Masa przedniego koła: 1870 g, masa tylnego koła: 2400 g
Przedni amortyzator: Marzocchi MZ Comp (skok 80 mm)
Przód - piasta: Shimano HB-M475
obręcz: Alexrims TA19
opona: IRC Mythosxc 1.95F
Tył - piasta: Shimano FB-M475
obręcz: Alexrims TA19
opona: IRC Mythosxc 1.95R
Korby: Truvativ Fived 42-32-22T
Kaseta: Sunrace (11-28T)
Łańcuch: Shimano CN-IG31
Przerzutka przód: Shimano Alivio
Przerzutka tył: Shimano Deore
Manetki: Shimano Alivio
Klamki: brak marki
Szczęki: Promax
Łożyska sterów: WTB Momentum Comp ST
Wspornik kierownicy: Marin
Kierownica: Marin XC d.b
Wspornik siodełka: Marin
Siodełko: WTB Speed V
Pedały: Wellgo LU-964
Rogi: -
Rama
Na tle innych sprawia wrażenie wątłej. To tylko pozory. Potrójnie cieniowane rury i szczegóły zdradzają, że to solidna konstrukcja. Oczywiście miejsce na tarczówkę, ale posiada także gniazda na przewód hydrauliczny, co jest rzadkością. Dobrze wyglądający matowy lakier, solidne z wyglądu spawy. Marin nadal prowadzi linki do przerzutek po dolnej rurze - wydaje nam się, że to nie jest najszczęśliwsze rozwiązanie (dużo większy wpływ błota i wody, niż na górnej rurze), ale ma powody - kalifornijskie pochodzenie.
fotoAmortyzator
Marzocchi to rzadko spotykana marka w tym przedziale cenowym. 80 mm skoku, sprężyny, regulacja napięcia wstępnego i golenie o średnicy 30 mm.
Napęd
Napęd Hawk Hill'a mógłby być idealny w tej klasie cenowej gdyby nie jeden zgrzyt. Kaseta Sunrace o rozpiętości 11-28, to stanowczo za mało i nawet cukiereczek w postaci tylnej "Deorki" nie osłodzi tego w trudnym terenie. Prócz tego głównie Alivio, a do tego korba Truvativ Fived (z możliwością wymiany koronek).
Pozostałe komponenty
Kierownica, mostek i sztyca z logo Marina z alu 6061 to plus. Koła super, na piastach Shimano M475 umożliwiających montaż tarczy. Do tego lekkie, mimo zastosowanych piast są najlżejsze w prezentacji. Hamulce - szkoda pisać.
Podsumowanie
Ten rower odstaje znacząco od innych w tej prezentacji. Ale oczywiście przekłada się to na cenę. To rower gotowy do założenia hamulców tarczowych, z tego powodu założone seryjnie v-brake'i są takie słabe. Dziwi nas tylko tak wysoki kokpit - zapewnia strasznie rekreacyjną pozycję, tylko czy do tego został stworzony ten rower? 2290 zł to dużo, ale z tym osprzętem, amortyzatorem Marzocchi i założonymi w przyszłości tarczówkami rower bije na głowę pozostałe. Także pod względem masy (zarówno całego roweru, jak i kół nawet uwzględniając, że prezentowany model był o rozmiar mniejszy niż konkurencja).
Plusy:
+ amortyzator Marzocchi MZ Comp,
+ piasty do hamulców tarczowych,
+ tylna przerzutka Deore,
+ najniższa w teście masa roweru i kół.
foto

Superior XQ770


Przedstawiciel: Superior Polska, tel. (0-77) 455-17-69, www.superior-polska.pl
Sugerowana cena detaliczna: 1545 zł
Rozmiary ram: 16.5", 19", 21.5"
Rama: aluminium 6061
Geometria: rozmiar testowany: 21.5" - 555 mm
Baza kół: 1085 mm, długość tylnego widelca: 420 mm
Długość górnej rury: 590 mm, wysokość osi suportu: 320 mm
Kąt główki ramy: 68°, kąt rury podsiodłowej: 70°Masa kompletnego roweru: 14 300 g
Masa przedniego koła: 2110 g, masa tylnego koła: 2670 g
Przedni amortyzator: Suntour XCC-D (skok 63 mm)
Przód - piasta: Quando
obręcz: Remerx Ground Rock
opona: Kenda Kwick 1.95
Tył - piasta: Quando
obręcz: Remerx Ground Rock
opona: Kenda Kwick 1.95
Korby: Suntour XCC-250PBG 42-32-22T
Kaseta: Shimano CS-HG50-8 (11-30T)
Łańcuch: Shimano CN-HG50
Przerzutka przód: Shimano Acera
Przerzutka tył: Shimano Alivio
Manetki: Shimano Alivio ST-MC18
Klamki: Shimano Alivio ST-MC18
Szczęki: Alhonga
Łożyska sterów: Aheadset
Wspornik kierownicy: Zoom
Kierownica: Kalin ATB HT100
Wspornik siodełka: Zoom
Siodełko: Selle Royal Cobra
Pedały: Union K70
Rogi: -
Rama
Rama Superiora sprawia wrażenie... konserwatywnej? Niektórzy konstruktorzy wydają się przesadzać z innowacjami, rama Superiora wręcz przeciwnie. Jest prosta, chciałoby się powiedzieć do bólu. Klasyczne wąskie rurki, tradycyjne stery, brak miejsca na zamocowanie tarczówki, brak jakichkolwiek wzmocnień, nawet standardowego już -- główki ramy. Niskie kąty ramy.
Amortyzator
Zamontowano tutaj Suntour XCC-D to konstrukcja z przed kilku lat. Widać to w konstrukcji, gdyż zbudowany został z pięciu łączonych elementów (to zmniejsza znacząco sztywność). Oparty na srężynach dysponuje 63 mm skoku, to także odbiega od powszechnego już dziś skoku 80 mm. Brak regulacji naprężenia wstępnego.
Napęd
Brawo. Prawie pełna grupa Alivio. Jedynie przednia przerzutka jest klasę niższa. Ale gdybyśmy musieli z całego napędu wybrać jeden element niższej grupy, byłaby to właśnie przednia przerzutka. Nawet łańcuch jest dobrany w tej klasie, a tutaj konstruktorzy często oszczędzają. Podobnie jak w Kelly'sie i Leader Foksie zastosowano sportową wersję kasety z ciaśniejszym zestopniowaniem biegów, za to bez koronki z 32 zębami.
Pozostałe komponenty
Żadnych "no name'ów". Wspornik kierownicy i siodła firmuje Zoom - w tej klasie rowerów to solidny sprzęt. Inne komponenty mniej renomowanych producentów, ale nie są to "sieroty", do których nikt nie chce się przyznać.
Opony znanej Kendy, może tylko szkoda, że semislicki.
Podsumowanie
Wybór dla osób potrzebujących roweru na łatwe trasy, pozwalający jednak czasem zboczyć w trudniejszy teren. To rower bez nowinek technicznych i dobrze. Szkoda, że widelec nie jest nowocześniejszy, rekompensatą jest dobry, równy osprzęt. Rower nie jest lekki. Nawet uwzględniając, że jest o rozmiar większy niż pozostałe rowery w prezentacji i tak jest najcięższy. Za to jest jednym z tańszych rowerów w naszej prezentacji.
Plusy:
+ prawie pełna grupa Alivio,
+ komponenty Zoom.
foto

Wheeler 1900 ZX


Przedstawiciel: Wheeler, tel. (0-22) 789-00-16,www.wheeler.pl
Sugerowana cena detaliczna: 1599 zł
Rozmiary ram: 15", 17", 19.5", 21", 22.5"
Rama: aluminium 7005 T4/T6
Geometria: rozmiar testowany: 17.5" - 455 mm
Baza kół: 1060 mm, długość tylnego widelca: 425 mm
Długość górnej rury: 575 mm, wysokość osi suportu: 315 mm
Kąt główki ramy: 71°, kąt rury podsiodłowej: 73.5°
Masa kompletnego roweru: 13 500 g
Masa przedniego koła: 2180 g, masa tylnego koła: 2700 g
Masa przedniego koła: 2180 g, masa tylnego koła: 2700 g
Przedni amortyzator: RST Capa T4 (skok 76 mm)
Przód - piasta: Wheeler (Quando)
obręcz: Alex SCE-17
opona: Cheng Shin Tire 2.1
Tył - piasta: Shimano FH-RM40-8
obręcz: Alex SCE-17
opona: Cheng Shin Tire 2.1
Korby: Shimano FC-MC08 42-32-22T
Kaseta: SRAM PG-850 (11-32T)
Łańcuch: Shimano CN-IG51
Przerzutka przód: Shimano Acera
Przerzutka tył: Shimano Acera
Manetki: Shimano Altus ST-EF29
Klamki: Shimano Altus ST-EF29
Szczęki: brak marki
Łożyska sterów: Aheadset (zintegrowane)
Wspornik kierownicy: Wheeler Comp
Kierownica: Wheeler Comp
Wspornik siodełka: Wheeler Comp
Siodełko: Wheeler Comp
Pedały: brak marki
Rogi: -fotoRama
Z pozoru zwykła rama. Rury o okrągłym profilu, z aluminium 7005, średnicą budzące zaufanie. Główka przystosowana do sterów integralnych, a tylny widelec oczywiście do hamulca tarczowego. Jedyne novum to sposób łączenia rury podsiodłowej z górnymi rurkami tylnego widelca. Nie łączą się bowiem bezpośrednio, a poprzez wspawaną pomiędzy rurę o mocno spłaszczonym owalnym profilu. Całość wygląda solidnie.
Amortyzator
RST Capa T4 to słabszy brat Gili T4 zamontowanej w Kelly'sie i Leader Foksie. Dolne golenie z podkową jako monolit z kutego na zimno aluminium, górne golenie podobnie jak w Mozo z Hasy mają tylko 25.4 mm. Skok 76 mm, medium ściskane to sprężyna + elastomer. Widelec posiada możliwość regulacji naprężenia wstępnego.
Napęd
Napęd oparty na grupie Acera, sterowany klamkomanetkami Altus, to dobre rozwiązanie. Szkoda, że nie udało się zachować jednorodności producenta i kaseta jest od SRAM'a. Ale zakres przełożeń 42-32-22 i 11-32 to jest to, czego należy oczekiwać od napędu przeznaczonego do zastosowania w najtrudniejszym terenie.
fotoPozostałe komponenty
Tylna piasta Acera, zintegrowane stery Aheadset, kierownica, wsporniki i siodełko z logo Wheeler. Szkoda, że sterowane klamkomanetkami Altus szczęki są bezimienne.
Podsumowanie
Widząc Wheelera z daleka pomyślałem: ""Co oni przysłali, miał być rower w okolicach 1700 zł, a nie dwa razy droższy."" Rower prezentuje się świetnie. Stonowana kolorystyka w pełni współgrająca z kolorem amortyzatora oraz budowa ramy dają wizualny efekt każący wsiąść na Wheelera i ruszyć w teren. Gięta kierownica i szerokie gumy tym bardziej poprawiają rasowy wygląd roweru.
Plusy:
+ naprawdę mocno rasowy wygląd,
+ najszerszy w prezentacji zakres przełożeń.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz